年賀状 New year card

Fm5owvvi
今日、韓国の友達から年賀状が届きました。

これは東京から帰ってきてからすぐチャットで「日本と韓国の年賀状を交換しよう」というわけで私からも友達に送りました。
韓国の年賀状ですが、デカイ!!欧米とかでは年賀状の替わりにクリスマスカードを交換する習慣があるって聞いたことあるような気がするけど、それくらい大きい。もらったことないけど(笑)日本の年賀状て葉書ですやん、だからそれくらい小さいものを想像していたのでかなりビックリしたのとともに新しい発見をさせてくれました。

Today I recieved a new year card from Korea.

When I was back from Tokyo, I and one Korean friend talked about new year card, then we promised to exchange Japanese one and korean each other.

Korean card is much bigger than Japanese!! I hear Westerners exchange Christmas cards to celebrate christmas and happy new year. And Korean one is as big as that. But I didn't receive it... Japanese card is a postcard, and I imagined Korean is also just like ours. So I was surprised but I had a good experience from this card.